[Bahaya Beli Dari SID TIDAK BERILMU]

Assalamualikum wbt,

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah, terkedu wawa baca sharing seorang sideline Master Nana. Seorang ibu sanggup bagi ESP bancuh dengan susu anmum dekat bayi berusia 3 minggu semata-mata nak gantikan susu ibu yang kurang. Ibu-ibu jangan cari pasal ye, perut baby yang baru lahir umpama sebesar biji guli dan sangat sensitif.

Perumpamaan perut bayi



Petikan sms Nana & Ibu 

Nah, hari ini kejadian depan mata nana sendiri.. Ada seseorang bertanya kepada nana bolehkah diberi susu anmum + ESP kepada baby 3 minggu?

Allahuakbar.. Jawapannya TIDAK BOLEH..

Wahai ibu-ibu.. Please.. Jangan beri apa-apa selain dari susu ibu atau fm yang dibenarkan untuk bayi bawah 6 bulan..

Tak kira lah yang nasihatkan anda itu ibu anda, nenek anda atau sesiapa sahja..

Gara-gara membeli dari SID yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB serta TIDAK BERILMU, beliau sudah TER beri susu anmum + ESP kepada bayi beliau yang baru berusia 3 minggu..

Allahuakbar.. Kalau nana SID yang menjual kepada beliau, nana akan ajar dan sarankan bagaimana ingin menghasilkan susu ibu yang banyak supaya cukup untuk bayi..

Kalau pun terpaksa campur dengan FM, tapi tetap TIDAK BOLEH campur ESP..

ESP TIDAK SESUAI UNTUK BAYI..

Please people.. Bijak lah memilih SID anda..

Jangan kerana nak beli dari kawan suami.. Nak beli dari kawan ofis.. Nak beli dari kakak.. Anda bahayakan nyawa diri dan insan tersayang ibarat salah mendapat konsultasi dan nasihat pengmbilan..

Pilihlah SID yang komited dalam bisnes, yang serious dalam bisnes.. Yang kerap berkongsi ilmu2 produk dan sebagainya.. Yang komited mencari ilmu..

Jangan bahayakan diri dan keluarga anda..

Disebabkan itu di dalam Spectacular nana sangat MEWAJIBKAN setiap anak buah menguasai ilmu tentang produk supaya boleh beri yang terbaik untuk MEMBANTU orang, bukan membahayakan kesihatan orang lain..

Haihhh.. Moga jadi pengajaran kepada kita semua untuk TIDAK SALAH MEMILIH..

SID seperti ini hanya membawa nama buruk sahaja di dalam Shaklee.. Walhal supplement Shaklee adalah yg terbaik.. Tapi disebabkan orang yang tidak bertanggungjawab seperti ini, ada yang memandang serong kepada Shaklee..

Untuk elak kejadian seperti ini, again, PILIH LAH SID YANG BERTANGGUNGJAWAB DAN BERILMU..

Sekian
e emoticon