ESP Memekatkan Susu Ibu Atasi Masalah Bayi Bangun Malam

Assalamualaikum,

Bismillahirrahmanirrahim.


Siapa yang ada anak kecil atau bayi? Siapa yang baru lepas bersalin? Apa yang sering anda alami selepas mendapat bayi?

Apakah rutin bayi setiap hari? Ya, sudah tentu MENYUSU.

Bayi tak mampu melakukan apa-apa, yang dia tahu cuma menyusu. Bila lapar, bayi akan merengek dan menangis.

----

Masalah yang sering dialami oleh ibu-ibu yang mempunyai bayi adalah MENYUSU di waktu malam. Dan ini boleh memyebabkan waktu tidur ibu-ibu terganggu, seterusnya menyebabkan ibu mengalami keletihan dan tekanan. Jadi, pengeluaran susu ibu juga boleh terbabtut.

Bagaimana anda nak atasi masalah bayi bangun malam? Wawa nak kongsikan pengalaman Puan Nazirah.

----

Dulu, Qisya selalu bangun malam, paling kurang pun 4 kali 1 malam. Sebelum ni saya memg tidak cukup tidur, letih, badan lenguh2 kerana terpaksa memangku Qisya sambil menyusu. Pada masa itu saya tak pandai lg menyusu sambil baring malahan qisya kecil lg. Takut tertindih masa tidur. Saya selalu mengadu pada suami yg saya letih, mengantuk semasa memandu dan di tempat kerja, sakit2 badan yg xberkesudahan ditambah pula perlu memandu ke ofis yg memakan masa hampir sejam.



Akhirnya saya terjumpa satu testimoni di blog yg mempunyai masalah yg sama mcm saya. beliau kini dapat tidur lena, dan tidak lg mengantuk di tempat kerja. Rahsia beliau? Kini bukan rahsia lagi..hihi. beliau kongsikan info bahawa anak yg kerap berjaga malam itu kerana lapar. Namun susu ibu cepat diproses dan agak cair berbanding susu formula.

Susu formula mempunyai lemak yg membuatkan anak kenyang pada jgka masa yg lama. Namun, sekiranya terlalu kerap bangun malam, akan membuatkan si ibu kurang tidur dan letih malahan emosi dan fizikal anak juga mungkin memberi kesan kerana tidurnya yg terganggu.

Oleh kerana salah satu manfaat ESP yang saya lihat adalah dapat memekatkan susu, supaya anak lebih kenyang, yela, macam kita makan sup kosong atau sup cendawan, mana lebih kenyang? Tentulah sup cendawan kan..jadi, saya bertekad untuk mendapatkannya.

Nak tahu apa HASILNYA?

Ya, Qisya sgt lena tidur! Kini cuma bangun menyusu 2 kali saja! Yela, tak bangun nanti kurang la pulak susu coz no demand kn? Saya kini tidak lagi mengantuk semasa memandu, tiada lagi sakit belakang, sakit badan, sakit pinggang even sakit kepala kerana kurang tidur.

------

Alhamdulillah,  Puan Nazirah dapat selesaikan masalahnya dengan ESP atas keizinan Allah swt.

Anda alami masalah yang sama? Jom try ESP, bayi kenyang sampai lena..")


Hubungi kami untuk order sempena bulan Promosi ESP. Boleh dapatkan KEAHLIAN PERCUMA & Dapat Cash untuk bulan depan.

019 996 6576

SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...