Assalamualaikum wbt,

Inspirasi Bisnes - Usia Muda Bukan Penghalang Rank Up Master Coordinator Shaklee | Jarang sekali mommy bercerita tentang bisnes shaklee dalam blog mommy kan. Sepanjang masa bercerita tentang produk. Kali ini, mommy akan sharing lebih banyak kisah inspirasi Bisnes Shaklee yang sedang membuak-buak di musim PKP.

Setiap bulan pelbagai produk yang banyak kehabisan stok, akibat terlampau tinggi permintaan vitamin di musim wabak corona virus covid-19 yang sedang melanda negara kita. Masing-masing berlumba untuk mendapatkan supplemen untuk tingkatkan imuniti bagi menghalang dari diserang oleh wabak tersebut.


Inspirasi Bisnes : Bergelar Master Coordinator Shaklee dalam Usia 28 Tahun, Apa Rahsia Master Hanan


Master Hanan Umairah
Alhamdulillah, pagi ni mommy baru masuk kelas dengan Master Hanan. "ROAD TO MASTER COORDINATOR SHAKLEE DALAM USIA 28 TAHUN"

Korang tahu tak bonus shaklee bila dah Master Coordinator? Paling kurang RM30,000 dalam tangan. Mommy wonder betul dengan bisnes shaklee ni, tak perlu keluar rumah, tak perlu buka carboot sales, tak perlu buka kedai, tak perlu langsung. Hanya bisnes dari rumah. Alhamdulillah, itu yang mommy buat selama ni.

Modal tak perlu besar, cuma RM35 sahaja. Kalau nak free, meh beli vitamin dengan harga RM 380 keatas dalam 1 resit. Sihat dapat, bisnes boleh jalan terus. Meh mommy nak story cerita Master Hanan (MH) sikit. Hehe

Umur baru 28 tahun, anak ada 2 orang. Ada Degree dalam Matematik tapi decide nak jaga anak sendiri. Sebelum tu pernah kerja di Taska, sejak dari situ MH tak nak bagi orang jaga anak dia. Sama macam mommy, nak jaga anak sendiri.

Dia mula buat bisnes tudung, ambil tudung kat jalan TAR dan jual sampailah dia ada brand sendiri. Bila dah ada modal dia buat tudung brand sendiri, kemudian kena tipu dengan tailor RM10k , lesap gitu je dalam sekelip mata.

Last suami MH decide tak perlu buat bisnes lagi, duduk je rumah jaga anak. Sama laa macam daddy, nak suruh mommy duduk rumah jaga anak je. Tapi kan, mommy ni tak boleh juga duduk saja tengok je anak tanpa buat pape. Rasa macam rugi je masa biar gitu je kan.

Suami MH terjebak dengan personal loan RM100k. MH tak bekerja,dan separuh gaji suami MH kena bayar loan sahaja.

Kisah bisnes MH bermula bila suami dia kerja macam orang gila. Kerja sebagai MO kat HKL, kemudian pindah ke Kuantan. Sebelah pagi kerja hospital, malam pula buat Locum sebab nak cover bayar loan kan. Anak tidur dah pergi kerja, bila balik anak pun dah tidur. Balik kerja tidur terus, nampak sangat keletihan exhausted.

Kemudian, start dari situ MH start cari bisnes tanpa modal. Then jumpa bisnes shaklee. Bulan pertama bonus cuma RM101 dan selepas 6 bulan bisnes shaklee terus touch bonus RM10,000. Amazing giler. Nak tahu tak apa yang MH buat?

Nak berjaya, first sekali kita kena ada success habit. Success habit ni la ramai orang rasa remeh dan MALAS.

Rahsia Amalan Master Hanan Untuk Rank Up Master Coordinator

Antara success habit Hanan:

1. Jaga amalan kerohanian
  • Tahajjud
  • Dhuha
  • Al waqiah
  • Sedekah
  • Gratitude journal
  • Affirmation
2. Work closely with your upline
3. Kena ada target yang JELAS
4. Dah ada target, kena buat PLAN

Apa Tindakan Master Hanan

Apa yang Hanan buat lepas tu?
  • Hanan tulis SEGALA IMPIAN hanan dalam buku.
  • Disamping doa, tulis jugak gratitude journal.
  • And, hanan akan affirm banyak2 kali apa yang hanan tulis ni.
  • Kita nak minda ni READY untuk berusaha ke arah kejayaan.
  • Yang paling penting kat sini korang memang kena back to your mentor. serah diri mintak upline bantu kita. But, kena selari la dengan effort korang. Jangan harini serah diri , Esok mentor yang kena cari
So last sekali hanan nak mention kat sini, kalau ada antara anda yang tengah down, business tengah diuji ke apa kan.

Ada 2 menda yang korang boleh buat
  1. Mulakan dengan recruitment balik. Recruitment ni ibarat nadi dalam bisnes. Stop buat recruitment, business korang mati.
  2. Mantapkan balik sales at the same time. Bila kita dapat sales, kita boleh inspirasi downlines. Leader kena lead by action. Nak anak kita jadi macam mana, itu lah apa yang kita perlu jadi.
Kalau korang tengah struggle untuk cari income, mommy buka pada semua yang baca kisah ini untuk sama-sama kita menuju kejayaan dengan bisnes shaklee. Bisnes ini paling mudah, sistem yang friendly, fleksible boleh buat dekat mana2 je.
Mommy ready untuk bantu anda jana income bersama shaklee. Jom whatsapp mommy di 019-9966576 (Touch to Whatsapp).

Atau

Anda boleh terus mendaftar sebagai ahli / agen terus di website. (Daftar sebagai ahli shaklee disini) Mommy akan hubungi anda selepas anda membuat pendaftaran online.

Your Shaklee Partner
Let's Join Us
To Earn More Money