Assalamualaikum wbt,

9 sumber vitamin c semulajadi.

9 sumber vitamin c semulajadi ini memang mudah didapati dalam kehidupan seharian. Bila pergi dapur nampak sumber vitamin c semulajadi. Bila pergi pasar, nampak lagi sumber vitamin c semulajadi.

Bila pergi supermarket atau mall bahagian basah, nampak lagi sumber vitamin c semulajadi.

Ehh, anytime anywhere laa kan. Betapa mudahnya untuk kita dapatkan sumber vitamin c semulajadi.



Tapi, untuk dapatkan full vitamin c dari 9 sumber vitamin c semulajadi di atas ni, anda kenalah makan mentah-mentah. Bila kita panaskan atau masukkan dalam lauk pauk, sumber vitamin c semulajadi diatas, semakin berkurangan. Badan kita kurang mendapat vitamin c yang cukup. 

Tahukah anda, kita ada alternatif lain yang lebih mudah dan fleksible iaitu pengambilan supplemen tambahan vitamin c shaklee yang dapat membantu mencukupkan vitamin c dalam badan kita.


Ohh, ya. 1 biji tablet vitamin c mengandungi 500mg vitamin c semulajadi yang berasaskan ekstrak jagung. 500mg vitamin c shaklee diformulakan dan dilepaskan secara berperihgkat-peringkat dimana setiap 1 jam sebanyak 100mg vitamin c bertindak keatas setiap fungsi dalam badan. Selepas habis 100mg vitamin c dalam badan kita tadi, 100mg lagi dilepaskan dan begitulah seterusnya berlaku sehingga 500mg vitamin c digunakan secara optimum dalam badan.

Vitamin c shaklee tidak berlaku pembaziran kerana ia menggunakan teknologi "sustained release" iaitu pelepasan secara berperingkat-peringkat supaya badan kita menerima vitamin c secara optimum.

Untung kan? Bukan bermakna anda tidak perlu mengambil 9 sumber vitamin c semulajadi diatas ye, tetapi penambahan dari sumber yang lebih efisyen membantu meningkatkan badan anda berfungsi dengan baik.

Badan kita sangat-sangat perlukan vitamin c kan, supaya dapat mengelakkan diri daripada:

1. Kerap demam (imun rendah)

2. Kerap selsema (imun rendah)

3. Gusi berdarah

4. Hidung berdarah

5. Kulit kusam

6. Kulit berjerawat

7. Kulit berparut

8. Kulit berminyak

9. Kulit bersisik

10. Luka lambat baik

11. Mudah diserang virus


Dan banyak lagi keadaan badan yang kurang sihat dapat kita elakkan. Jadi, makanlah vitamin c secukupnya supaya badan kita kekal sihat dan cergas. Badan sihat, tubuh lebih bahagia. Betul ke betul?

Ohh ya, jika anda berminat untuk dapatkan vitamin c shaklee, boleh hubungi kak wawa di talian 019-9966576 @ terus bersambung ke link whatsapp www.wasap.my/60199966576


Hubungi kami untuk info/order:

Your Certified Shaklee Product Consultant:

Wan Rokiah Wan Ismail / Kakwawa (0199966576)

Direct Wassap:

http://kedaivitaminpengerang.wasap.my atau http://Kakwawa.wasap.my

COD Bandar Penawar / Desaru / Bayu Damai

Pengeposan ke seluruh Malaysia