Assalamualaikum wbt,

5 Tips Memilih Protein Yang Baik | Setiap hari badan manusia normal memerlukan 45g hingga 67.5g sehari. Adakah pengambilan protein harian anda mencukupi? Apakah protein yang anda ambil juga protein yang baik? Haa, macam mana nak tahu protein yang kita ambil setiap hari adalah protein yang baik. Nak tahu tak?

Jika anda ingin ketahui tips bagaimana untuk memilih protein yang bagus, jom kita teruskan pembacaan anda. Terdapat beberapa sumber protein yang boleh kita amalkan setiap hari seperti daging, ikan, ayam, telur dan sebagainya. Namun begitu, adakah pengambilan protein harian kita mencukupi? 

5 TIPS MEMILIH PROTEIN YANG BAIK

Tips ini boleh membantu anda memilih protein yang terbaik untuk pengambilan harian. Ini kerana pelbagai jenis protein yang terdapat dipasaran boleh mengelirukan kita sebagai pengguna. Jadi, jom kita lihat apakah tips yang boleh anda ambil sebagai garis panduan dalam membeli protein.


1. Pilihlah Protein Berasaskan Tumbuhan Dari Sumber Non-GMO


Kenapa Non-GMO? GMO (Organisma yang diubahsuau secara genetik) ialah tumbuhan, haiwan, mikroorganisma atau organisma yang genetiknya telah diubahsuai menggunakn pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. GMO ini telah dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan. 

Jadi, pengambilan Protein Non-GMO (tidak diubahsuai genetiknya) adalah protein yang terbaik kerana ia mempunyai khasiat semulajadi yang baik untuk kesihatan manusia. ESP Shaklee adalah protein Non-GMO yang menjadi pilihan terbaik untuk bekalkan protein harian anda.

Baca : Manfaat ESP Protein Non-GMO

2. Pilihlah Protein Berasaskan Tumbuhan Kerana Ia Lebih Selamat


Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi kandungan protein yang sama. Walaubagaimanapun, sumber berasaskan haiwan selerti daging merah atau ayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah dihadam, terutamanya dikalangan warga tua.

3. Pilihlah Protein Berasaskan Tumbuhan Kerana Ia Bebas Lemak


Ayam mengandungi lemak tepu dan transfat. Manakla protein berasaskan tumbuhan bebas daripadanya. Jadi, makanlah kacang, biji-bijian, tauhu dan bijirin penuh yang memberika. Anda protein tanpa lemak berlebihan.

4. Pilihlah Protein Berasaskan Tumbuhan Dari Sumber Semulajadi

Seboleh mungkin dapatkan protein harian anda dalam keadaan semulajadi. Ini kerana makanan yanb diproses mungkin kehilangan nutrien. Apabila anda tidam mendapat protein yang mencukupi daripada diet anda, anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan asid amino dan kalsium untuk menguatkantulang serta gigi.

5. Pilihlah Protein Berasaskan Tumbuhan Kerana Ia Sifar Kolesterol


Protein berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolesterol. Jadi, pengambilan protein harian ini tidak memudaratkan badan anda dari mempunyai kolesterol. 

5. Pilihlah Protein ESP Shaklee, Ini Kelebihan ESP Shaklee


Protein pilihan yang paling terbaik adalah ESP shaklee, ini kerana ia membekalkan protein yang berkualiti, bukan GMO dan mempunyai kalsium yang lebih tinggi berbanding yang lain. Untuk pengetahuan anda semua, pengambilan protein bersama kalsium membantu memberikan kesihatan yang lebih optimum berbanding protein yang tidak mempunyai kalsium.

Jadi, mommy amat sarankan kepada anda semua untuk memilih ESP Shaklee sebagai protein terbaik untuk keluarga anda. Jika ingin mendapatkan ESP Shaklee, boleh hubungi mommy di whatsapp atau boleh call terus untuk dapatkan consultation percuma.

Whatsapp : 019-9966576
Touch whatsapp dibahagian bawah kiri.