Vitamin Dan Skincare Yang Mommy Makan Dan Guna Setiap Hari.

Assalamualaikum wbt,

Mommy dan minuman feveret ESP & Collagen

Minuman untuk kulit cantik mommy setiap pagi. 

Untuk dalaman mommy ambil 3 sudu esp bersama satu sachet collagen powder setiap pagi. 

ESP New Look 2020

Esp mommy suka minum sebab ia sangat membantu dalam pembaikan lekuk-lekuk dalam kesan bekas jerawat yang lama. Ia juga membantu mencerahkan kulit mommy serta tidak menghilangkan parut dengan cepat.
Collagen New Look | New Packaging


Collagen pula membantu membekalkan kolagen pada kulit mommy. Kombinasi yang sangat ideal jika diminum bersama penggunaan youth. Ia memberi kesan yang lebih cepat dan efektif kepada kulit kita dan menjadikan kulit lebih sihat dan berseri. 

Youth Starter Set
Luaran pula mommy gunakan Youth skincare juga dari shaklee. Mommy pastikan setiap hari bersih muka dengan cleanser youth nyaman rasanya, fresh dan tidak tegang. Ia membersih kulit mommy sehingga ke liang roma. Membuang sel kulit mati.

Kulit mommy ready untuk disapu dengan toner. Bagi menutup kembali liang-liang pori, penggunaan toner wajib ada dalam regimen penjagaan kulit wajah. Setiap sapuan toner akan membantu menanggalkan sel kulit mati yang masih bersisa bagi melicinkan kulit untuk proses seterusnya iaitu pemakaian serum.

Selepas itu, mommy tambah pula dengan serum  . Serum berfungsi mempercepatkan pembaharuan sel kulit baru. Bila sel kulit baru tumbuh dengan cepat, kulit akan lebih sihat dan berseri dengan lebih cepat. 

Seterusnya, mommy gunakan mositurizer youth spf50. Ia membantu melindungi kulit mommy dari sinaran uva dan uvb selama 500 minit bersamaan 8 jam setengah. Lama kan? Sebab itu, kalau nak beli moisturizer pastikan ia ada spf yang tinggi. Lagi tinggi spf, lagi lama dia bantu lindungi kulit. Sinaran uv ni bahaya tau, ia punca kepada kanser kulit naa. 

Jangan risau tau, bila solat dia mudah hilang walupun kita cuci dengan air biasa. Kalau uols pakai dengan foundation, make sure kena bersih betul-betul laa. Hihi

Akhir sekali, mommy gunakan day cream. Day cream ni paling best, ia membantu melembapkan kulit mommy sepanjang hari. Tak perlu guna spray air pun tau. ☺️

Inilah antara feveret supplemen dan skincare mommy sejak 2014 (vitamin) dan 2018 (skincare).

Mommy love beauty skin. 😁