Assalamualaikum wbt,

Bolehkah Kanak-Kanak Vitiligo atau Sopak Minum Vivix? Ramai yang bertanya, memandangkan sopak atau vitiligo ini bukan hanya dialami oleh orang dewasa malah kanak-kanak.

Bolehkah Kanak-Kanak Vitiligo Atau Sopak Minum Vivix?
Sopak dan vitiligo dikalangan kanak-kanak bukanlah perkara baru. Keadaan kulit yang bertompok putih disekitar badan dan muka boleh menurunkan keyakinan anak-anak.
Bagaimanakah cara ibu bapa boleh membantu atasi masalah anak-anak yang mengalami masalah sopak atau vitiligo ini?
Sebagai ibu bapa seharusnya kita merasa bimbang dengan keadaan anak yang mengalami perubahan warna kulit, dari warna yang serata menajdi tompokan putih. Keadaan ini bukan hanya mendatangkan kerisauan dikalangan ibu bapa, malahan anak-anak itu sendiri boleh mengalami kemurungan emosi dan keyakinan semakin menurun.
Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), memberi tafsiran tentang masalah Sopak atau Vitiligo ini.
Apakah Vitiligo atau Sopak?
- Kanak-kanak sopak - Vivix dan sopak - Testimoni vivix dan sopak - Testimoni sopak shaklee - Testimoni sopak  - Testimoni set sopak shaklee - Vitiligo vivix

- Kanak-kanak sopak - Vivix dan sopak - Testimoni vivix dan sopak - Testimoni sopak shaklee - Testimoni sopak  - Testimoni set sopak shaklee - Vitiligo vivix

Vitiligo atau sopak adalah penyakit kulit yang dihidapi oleh 0.5 hingga 2 peratus penduduk dunia. Ia merupakan masalah pigmentasi kulit yang menyebabkan tompok-tompok putih di bahagian badan dengan sebaran secara simetri pada kulit manusia.
Satu per dua (1/2) pesakit menghidapi penyakit ini sebelum berumur 20 tahun dan satu pertiga (1/3) pesakit mempunyai sejarah keluarga yang positif. Keadaan ini belum dapat dibuktikan secara saintifik bahawa penyakit vitiligo atau sopak ini merupakan daripada sejarah keluarga. Vitiligo dikaitkan dengan penyakit autoimun seperti diabetes mellitus, tiroid, pernicious anemia dan penyakit Addison.
Terdapat lima (5) jenis vitiligo: 1. Umum (Generalized) 2. Setempat (Local) 3. Bersegmen (Segmental) 4. Acrofacial 5. Umum (Universal)
Tahukah anda Sopak atau Vitiligo ini boleh diubati? Samada melalui pengambilan ubat, supplemen mahupun rawatan di hosital. Menurut KKM, pihak hospital mempunyai kaedah tersendiri dalam membantu mengatasi masalah Vitiligo atau sopak ini. Namun begitu, mommy mempunya alternatif lain untuk dikongsikan dengan ibu bapa di luar sana yang mempunyai anak alami masalah sopak atau vitiligo ini.
Vitiligo umum atau vitiligo vulgaris adalah jenis vitiligo yang paling kerap berlaku. Diagnosa penyakit kebiasaannya dibuat secara klinikal. Namun begitu, biopsi kulit (pemeriksaan cebisan kulit) boleh membantu dalam sesetengah kes untuk mendapatkan kepastian dan bukannya disebabkan oleh penyakit lain seperti morphoea atau scleroderma. Apakah solusi ataupun alternatif lain yang ibu bapa di luar sana ada mommy?
Ia berpunca daripada masalah pigmentasi, yang mana sel yang menghasilkan pigmen, iaitu melanosit, dirosakkan oleh auto-antibody atau antibodi yang dihasilkan oleh pesakit itu sendiri. Kemusnahan melanosit akan menjejaskan penghasilan pigmen di kawasan yang terbabit dan menyebabkan kulit tiada pigmen (warna).
Vitiligo atau sopak ini tejadi kerana masalah pigmentasi kulit yang menyebabkan tompok-tompok putih pada bahagian badan dengan sebaran secara simetri pada kulit manusia.
Bagaimanakah Vivix shaklee membantu Vitiligo atau sopak ini?
Vitiligo atau sopak ini terjadi apabila sel mengalami pigmentasi dan kerosakan. Vivix merupakan supplemen botani yang mampu membantu ibu bapa memberikan yang terbaik untuk anak-anak yang mengalami vitiligo atau sopak.
Ketahui bagaimana vivix shaklee membantu sel kulit anda kembali sembuh dan diperbaharui dengan lebih cepat. Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.


Keistimewaan Shaklee

Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.
Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.



Vivix shaklee bertindak dengan begitu positif terhadapat sel badan kita. Apakah 4 mekanisme utama vivix dalam membantu memperbaharui sel dan memperbaiki sel badan kita? Jemput baca sehingga habis.


4 mekanisma utama dalam Vivix ialah



1. Melindungi dan membaiki kerosakan DNA yang dialami oleh setiap sel setiap hari.
2. Mengurangkan tekanan oksidatif akibat tindak balas tekanan biologi
3. Meningkatkan pengeluaran tenaga di peringkat selular dengan meningkatkan bilangan mitokondria (pengeluaran tenaga pusat setiap sel) dalam sel-sel.
4. Mengaktifkan pengawal selia genetik dan melambatkan pembentukan produk akhir glycation maju (AGE) protein. Protein AGE berlebihan menyebabkan kerosakan selular dan sering dikaitkan dengan rintangan insulin dan diabetes.


Bagaimana Vivix dikaitkan dapat membantu masalah sopak?
1. Vivix mencegah necrosis

Kesimpulan pertama sopak atau vitiligo adalah masalah autoimun. Bagi masalah ini sel pertahanan badan memusnahkan sel melanocyte. Punca utama sopak adalah kematian sel melanocyte disebabkan serangan sel pertahanan badan ini.

Tugas yang Vivix boleh buat pula adalah:
  • Melindungi dan memperbaiki kerosakan DNA pada sel.
  • Mencegah kemusnahan sel secara necrosis.
2. Vivix mencegah kerosakan saraf
Bahan kimia yang dirembeskan oleh saraf memusnahkan sel melanocyte ataupun merencat penghasilan melanin. Disebabkan Vivix mencegah necrosis (yang menyebabkan cecair dirembeskan dan memusnahkan sel lain), maka dapatlah mengelakkan daripada berlakunya rembesan cecair yang membunuh sel itu tadi.
3. Vivix menentang radikal bebas Radikal bebas menyebabkan sel melanocyte ini musnah secara berjemaah (necrosis). Sifat utama antioksidan untuk kulit ialah meneutralkan kesan tindak balas kulit pada serangan seperti sinar UV, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya.
Vivix mempunyai 13 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran akan melindungi dan merawat sel kulit dari rosak. Ini lebih baik daripada antioksidan seperti vitamin A, C dan E.
Selain itu, antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas. Radikal bebas ialah sejenis sel yang rosak. Ini berlaku dalam proses penghasilan tenaga oleh sel selain serangan daripada luar.

Baca testimoni sopak atau vitiligo dibawah







Oh ya, shaklee telah adakan promosi terpendek produk vivix iaitu PEMBELIAN TWIN PACK (2 BOTOL), anda hanya perlu bayar rm684 sahaja. Retail price RM950, anda dapat jimat sehingga RM266. Wowwww!

- Kanak-kanak sopak - Vivix dan sopak - Testimoni vivix dan sopak - Testimoni sopak shaklee - Testimoni sopak  - Testimoni set sopak shaklee - Vitiligo vivix promosi vivix shaklee vivix shaklee pengedar vivix shaklee pengedar vivix shaklee aktif

Bolehkah kanak-kanak minum vivix? Menurut Nutritionist, vivix merupakan supplemen tambahan yang dikhususkan untuk orang dewasa, namun ia sesuai diberikan kepada kanak-kanak dengan kuantiti yang lebih rendah berbanding dewasa.

Ramai yang tanya, tak bahaya ke bagi vivix untuk anak? InsyaAllah, tak berbahaya, yang lebih bahaya adalah kita memberikan makanan segera kepada anak-anak, kita bantu rosakkan dalaman anak-anak kita sejak kecil dengan memberikan makanan segera seperti fastfood, maggi, gula putih, garam, ajinomoto dan sebagainya. 

Tambahan pula, produk shaklee memiliki landmark study yang mana terbukti berkesan, selamat dan berkesan untuk penggunaan 20 tahun ke atas. Ia tidak menjejaskan kesihatan, malah memberikan kesihatan dan kehidupan yang lebih baikpada pengguna.


Berminat untuk dapatkan VIvix Shaklee yang super power ini? Anda boleh hubungi mommy terus di sini:

019-9966576 (Kak Wawa)
BYG Families
Page FB : Kedai Vitamin Pengerang
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Paka dan Ketengah Jaya