Assalamualaikum wbt,

Bahaya Lemak Dalam Kuah Sup. Pernah tak korang terfikir risiko minum atau makan sup bersama air sejuk? Mungkin ramai yang tak perasan, apabila kuah sup menjadi sejuk, ketulan lemak akan kelihatan dan menjadi kepingan keras dipermukaan. Cuba bayangkan apa yang terjadi dalam tubuh dab saluran darah kita, jika sup yang kita makan tadi menjadi seperti gambar dibawah.

kredit gambar from google


kredit pakcik google
Masa hari raya hari tu kan, ayah mertua kak wawa cerita. Beberapa orang jiran meninggal sebab sakit jantung. Tiba2, meninggal tak sempat ke klinik.

Pakcik suami pula kena sebelum raya, doktor kata kalau lambat datang hospital kemungkinan tak sempat selamat.

Kebetulan hari tu, kiteorang makan sup tulang lembu, adalah juga dagingnya. Masa panas2 tu, langsung tak nampak lemak2 tebal. Tapi, lepas sup sejuk, Ya Allah macam salji tebal yang menutupi sup dibawahnya.

Biasanya, kita makan sup waktu tengah hari kan? Dan biasa juga kita minum bersama air sejuk atau minuman berais kan?

Boleh imagine tak macam mana lemak2 ni bertindak dalam tubuh dan terutamanya dalam salur darah kita. 

Eiiii, ngeri betul. Jika tak cegah, for sure lama2 salur darah kita boleh tersumbat. Dan menyebabkan komplikasi jantung, kolesterol tinggi, darah tinggi dan sebagainya. Betul ke betul?

Sebab itu penting kita perlu ambil Omega Guard, sebagai pembakar lemak2 tebal yang kita makan tu cair tanpa meninggalkan lelemak dalam darah kita.

Yes, kak wawa pilih Omega Guard shaklee sebagai pelindung dari lemak jahat ini. Korang pilih apa?