Assalamualaikum wbt,


Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua :)


How Shaklee changed my life?


Saya mula menggunakan Shaklee sejak October 2010 sewaktu anak saya, Zahin berusia sebulan. Bulan ini marks my 2-year anniversary consuming Shaklee :)


Asalnya sebab rasa mcm susu tak cukup untuk baby, bila dah cari2 milk booster with good reviews, maka terjumpalah dengan Shaklee. Mula-mula rasa mahal sebab sekali keluar sedebuk. Almaklumlah masa tu hubby je yang kerja. Saya suri rumah sahaja.


Sewaktu saya beli Shaklee tu saya tak tahu pun ianya supplement untuk keseluruhan kesihatan tubuh. Yang saya tahu saya nak banyakkan susu je. Memang dah niat sebelum preggy lagi nak fully bf anak-anak. Tapi saya dapat lebih dari itu.


Dulu saya kerap sakit. Bukanlah sakit berat2 tapi rasanya immune badan tak kuat. Semasa sekolah rendah saya selalu pitam. Sejak Darjah 6 saya dah mula sakit pinggang walaupun menyapu sikit. Selesema tu biasa bagi saya. Hari2 yang saya lalui, jarang saya tak selesema sebab saya ada resdung (yang ni paling annoying sebab asyik bersin, most of the time sampai tak boleh buat kerja). And kalau buat kerja or aktiviti sikit je dah cepat penat. Kulit wajah saya tak bermasalah sangat, cuma kadang2 kering skit kat bahagian tertentu tapi saya selalu nampak pucat. Kulit kat badan pulak kalau scratch sikit dengan kuku memang obvious keluar kaler putih. Kat tangan saya pulak ada pigmentation.


Alhamdulillah Shaklee bukan sekadar milk booster tapi sebenarnya 'memperbetulkan' badan dari dalam supaya dapat berfungsi secara optimum. Jadi secara langsung penghasilan susu menjadi lancar. Alhamdulillah September lalu lengkaplah perjalanan 2 tahun menyusukan Muhammad Az Zahin :)


Bonus kepada itu, saya jarang sangat selesema! Kalau selesema pun, cepat baik.Sakit pinggang saya dah takde dah. Stretch marks pun tggl fine lines shj. Semasa baby 3 bulan dah back to pre-pregnancy weight (saya naik 17 kg sewaktu pregnant). Perut pun flat je walalupun dalam pantang selalu miss pakai bengkung. Now orang ingat saya tak kahwin lagi ;) Dan saya nampak lebih slim dari sebelum pregnant walaupun berat sama je macam sebelum pregnant.


Saya tak cepat letih walaupun kehidupan sekarang jauh lebih sibuk berbanding sewaktu tiada anak. Tidur lambat, bangun awal. Siang memang sibuk dengan anak dan bisnes. Saya jarang sangat tidur siang. Time anak tidur, saya buat kerja.


Kulit badan saya pulak kalau scratch dengan kuku, dah tak keluar garis putih dah :) Kat tangan dah hampir hilang completely pigmentation. Kulit wajah lembap je. Kalau kering tu maknanya kurang pengambilan air kosong.


On top of that, saya rasa lebih berkeyakinan sebab wajah nampak lebih berseri walaupun tanpa mekap. Saya memang jenis tak reti mekap2 ni. Paling-paling pun saya akan pakai compact powder nipis2 je, eye liner, dan lip balm. Kalau tak, lip balm je cukup ;) Pipi dalam family saya memang jenis, kalau badan kurus pun tapi pipi payah nak turun. Hehehe. Tapi now pipi saya ada kurang tembam sikit.


Memang berbaloi wang yang saya invest untuk membeli produk Shaklee, dengan hasil yang saya perolehi :)


Selepas setahun saya consume Shaklee, saya tergerak hati nak menjadi pengedar. Tapi saya mula serius berniaga Shaklee bulan Mac lepas. Buat sekali dengan Baby Geniuses Online Shop. Tapi bulan kedua je income Shaklee dah melebihi income dari Baby Geniuses yang sudahpun setahun. Jadi, sejak lepas raya haritu saya decide nak fully focus on Shaklee sahaja. Income sekarang pulak dah Alhamdulillah sangat2 ;) Badan sihat, income pun best :)


Produk Shaklee yang saya gunakan:

Mula2 skali Vitalea, Vita C, B Complex, Alfalfa, Ostematrix, ESP.

Bila anak nak dekat 2 tahun, saya ambil GLA. Collagen Powder (yang ni dah tak continue sebab haritu ingatkan dah pregnant hihi). Yang paling konsisten ialah ESP. Pencuci muka Nutriwhite Deep Cleanser (Nak dekat 10 bulan tak habis lagi. Pakai 2x sehari).


Sebagai penutup, saya just nak bgtau yang saya cerita ni ialah kisah benar, bukan sebab saya nak promote. Boleh tanya pengedar lain, mereka pun jadi pengedar sebab sangat berpuas hati dengan produk supplement semulajadi nomber satu di US ni. IAllah tak lama lagi nombor 1 di Malaysia pula :)


Panjangnya cerita saya. Almaklumlah 2 tahun dah consume Shaklee. Haha. Ok ni lah wajah saya dulu dan sekarang :)

- Master Nadiah Suhaidi



Hubungi kami untuk info/order:


Your Certified Shaklee Product Consultant:

Wan Rokiah Wan Ismail / Kakwawa (0199966576)

Direct Wassap:

http://kedaivitaminpengerang.wasap.my atau http://Kakwawa.wasap.my

COD Bandar Penawar 

Pengeposan ke seluruh Malaysia