Cucur Viral By Yati Rahim

Assalamualaikum wbt,

Wawa dah lama sangat tak masak, bila tengok resepi Ya Allah, tak sabar nak duduk rumah sendiri. Nak masak macam-macam, bagi suami makan kenyang-kenyang. Hehe

Kredit Yati Rahim untuk resepi cucuq viral kembung ni. 😊

Cucoq kembong @ cucoq manih sedap mak jemah oiii
Ada nk viral tera ni 😂😂😂



Cucoq kembong @ cucoq manih

Bahan2:

2 cwn tpg gandum
2 cwn air panas
3 sb gula
1/2 st garam

Caranya:

1. Campurkan tpg gandum+gula+garam ke dalam mangkuk,gaul sebati
2.masukkan air panas dan kacau dgn senduk sehingga sebati,biarkan sedikit sejuk
3.bila adunan dh sejuk,ambik sedikit adunan dan bulatkan (saiz bulat tu ikut keselesaan masing2 nk buat besaq mana )
*ok masa ni adunan akn melekat dkt tgn so nk bg doh tu licin,calit sikit air dkt hujung jari supaya doh hat kita nk bulatkan tu x lekat dkt tapak tgn,dh tu susun doh tu ats tray
4.panaskan minyak,guna kaedah minyak penuh,maknanya cucoq tu tenggelam dlm minyak
5.bila minyak dh panas slowkan api sket supaya xmau doh tu tekejut stg kale x cantik,pastu besaqkan api  blk,kena goreng dgn api yg besaq
6.goreng sambil kacau2,golek2 cucoq tu na utk sekatakan warna cucoq hampa

hat mn kami tulih hmpa xphm tu bole tnya kami,hampa2 mesti try...mesti jadi punya,in sha allah 😘😘😘

Pakat2 share,pakat2 buat 😊😊😊
SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...