Monday, 18 January 2016

Inspirasi : Manis Sebuah Kejayaan

Assalamu'alaikum,

Bagaimana seorang jutawan mampu menjadi jutawan kuasa sepuluh? 

Lihatlah, bagaimana Tony Fernandes diawal mengendalikan operasi Air Asia.

Semasa awal-awal kami mengambil alih Air Asia, saya sendiri yang memikul beg penumpang. Saya menjadi pramugara.

Dalam masa 11 tahun, dari 2 pesawat menjadi 120 buah pesawat. Dari 200,000 penumpang kepada 44 juta penumpang. Dari 200 kakitangan kepada 10,000 kakitangan.

- Tony Fernandes, The Apprentice Asia, 2013.
#KisahBisnes

Semoga menjadi inspirasi buat kita.

Inspirasi : RM2 Juta Sehari

Assalamu'alaikum Dearies,

Apa khabar jutawan? Alhamdulillah, semoga semuanya sihat-sihat belaka. 

[ RM2 JUTA SEHARI ]

Salah satu cara saya untuk motivate diri ialah mendengar kisah orang yang dah berjaya. 

Saya pernah jumpa orang yang pernah buat keuntungan bersih Rm48k sehari. Waktu tu otak ni agak berat nak terima sebab masih newbie tapi saya cuba expand dan digest juga. 

Lepas tu jumpa seorang hamba Allah ni boleh buat keuntungan Rm5 juta sebulan. Saya ingat tu dah cukup power tapi baru-baru ni saya berbual dengan seorang kawan tentang seorang hamba Allah ni yang mampu mendapat keuntungan Rm2 juta sehari, sebulan sekitar Rm60 juta.

My mind blowing. Then kawan saya cerita lagi bagaimana hamba Allah ni mampu buat Rm2 juta sehari. Dia bangun jam 4 pagi terus ke masjid dan bertahajud seorang diri. Dia sampai paling awal dan balik paling lambat.

Mula dengan solat Tahajud, kemudian  solat Taubat, dikuti solat Hajat, disambung dengan solat sunat Subuh 2 rakaat. Sementara menunggu solat Subuh dia akan baca Quran. Selepas solat Subuh dia akan menunggu waktu untuk Dhuha 8 rakaat. Dia akan buat solat Taubat selepas Zohor, Asar, Maghrib, Insyak dan Subuh. Setiap hari dia akan solat lebih kurang 50 waktu.

Lepas saya dengar kisah ni, saya terus faham kenapa dia layak untuk dapat Rm2 juta sehari. Connection dia sangat tinggi dengan Allah. Saja saya kongsikan kisah ini untuk kita belajar sesuatu InsyaAllah. Jika bermanfaat boleh share.

Perkongsian dari Sifu Ozir Zuri

Tahniah pada yang baca sampai sini. 
Dapat sesuatu ? 

Say "wow" ye..")


Testimoni : Kulit Cerah Minum ESP Shaklee

Assalamu'alaikum Dearies,

Apa khabar semua? Alhamdulillah, wawa doakan kalian sentiasa dikurniakan rezeki yang melimpah ruah, kesihatan yang terbaik dan dimudahkan segala urusan harian. Amin insyaAllah.


Wawa nak kongsikan testimoni pengguna ESP dan Vitamin C. 

Alhamdulillah, suka wawa tengok perubahan mereka yang mencuba ESP ni. Adik kita sorang ni pun apa kurangnya.

Selepas konsisten mengamalkan ESP dan Vitamin C, jerawat semakin mengecut, kulit makin cerah dan pinkish, tak perlu pakai blusher dah ni.. Hehe

Tiada lagi kulit kusam, yang tinggal hanyalah kulit cantik lebih berseri.")

Nak cuba set cantik shaklee? Boleh whatsapp wawa 019 996 6576.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...