Assalamualaikum wbt,

Malam ni wawa nak share ksah adik Humaira, yang mampu bertutur dengan slange UK hanya dengan melalui Youtube Education. Bagaimana nak dapatkan fokus anak untuk belajar. Jemput baca kisah adik Humaira yang kini berusia 3 tahun dan English amat menkagumkan.

Sebagai ibu, kita pastilah inginkan yang terbaik kan? Sejak usia 1 tahun, Humaira menjadi pengguna tegar Omega Guard dan Mealshakes. Omega Guard membantu anak-anak untuk fokus. Humaira anugerah Terindah. Jemput baca sahabat.")




Nama : Aisyah Humaira
Umur : 3 Tahun
Pendidikan : Belum ke Tadika
Medium Pertuturan : Bahasa Inggeris (US Aksen). Hasil dari Fokus Sesi Pembelajaran Dari Youtube.

Bahasa Yang Difahami :
Bahasa Inggeris & Bahasa Melayu

Bahasa Pertuturan Ibubapa di Rumah :
Bahasa Terengganu & Bahasa Kelate
Sejak umur setahun, pengguna tegar Omegaguard & Mealshake Shaklee

Tq Allah for this precious gift

Bila Aisyah Mula Belajar Bahasa Inggeris ?

Language installation pada Aisyah Humaira bermula dar usia dia 2 bulan. Masa tu saya baru sahaja habis confinement leave. Kami mengalami kekangan wang untuk menghantar anak ke nursery. Selain sebab wang, kami juga memnpuyai trauma yang sangat tinggi untuk menghantar anak di bawah jagaan orang lain.  Suami saya beralah untuk bekerja dari rumah. Dia lah yang mula melatih Aisyah Humaira.
Antara kartun pertama yang Aisyah lihat adalah Upin Ipin. Dari situ kami mula lihat dia seronok menonton. Kami cuba alih bahasa ke bahasa inggeris. Nampaknya, excitement dia masih sama. Sejak dari itu, semua kartun yang Aisyah tonton “must be in english”. 

Mimpi dalam pun Speaking

Awalnya, kami pun tak sangka Aisyah mimpi pun cakap omputeh. Tapi setelah mendengar sendiri beberapa kali dia cakap bahasa omputeh masa mengigau, akhirnya kami faham. Aisyah telah menguasai bahasa inggeris bukan sekadar belajar. Bahasa ini telah masuk ke minda sedar dan minda separa sedar Aisyah.

Sebut Dengan Betul & Kaya Vocab

Ramai ibubapa pandai speaking English. Education background hebat-hebat. Saya berlulusan Kejururawatan, UIAM. Suami pula engineering di Jepun. Bila cakap berkaitan bahsa, saya dan suami faham. Tapi Pronunciation kami banyak yang salah. Kalau betul pun tak pekat. Bak kata orang orang melayu speaking. Kalau mengajar anak, ibarat ketam mengajar anak berjalan. hihihi..mummy sebut pun salah, macam mananak ajar anak sebut betul. Ajaran sesat lak nanti.

Gajet betul ada baik buruknya. Klau dalam kawalan dan digunakan dengan betul, maka ia membawa manfaat. Memang rezeki Aisyah, saya beli sebuah samsung tab untuk membantu saya berniaga online. Bila saya di tempat kerja, saya pinjamkan pada Aisyah. Tapi akhirnya jadi milik peribadi dia.

Kami gunakan bantuan gajet sebagai cikgu bahasa pada Aisyah. Hasil dari fokus Aisyah bertemankan kartun-kartun education di youtube, dia capture word dengan sebutan yang tepat. Sebutannya sama English UK. Slag, “kolkolah” semua, betul. Bagi sesiapa yang pernah jumpa Aisyah pasti amazing cara dia sebut. 

Di usia dia 3 tahun, dalam kiraan saya, jumlah perkataan yang dia tahu adalah sangat banyak. Even ada yang saya sendiri tak tahu. Apa tah lagi nak ukur dengan diri saya masa saya umur 3 tahun. Masa saya usia tu, apa sangat yang saya tahu. ” See mummy, so many creation in the ocean”. Kata Aisyah masa dia tengah tengok Little Einstein. Masa ke Zoo negara, dia cakap..Mummy, look ! Hipothalamus. Dengan pronouciation yang betul. Kekadang, mengalir gak air mata bila kenangkan Aisyah ni. Saya pernah terfikir, kalau la saya tahu lebih awal otak dia macam ni, saya bagi dia hafal Al-Quran dari masa baby. InsyAllah, saya belum terlambat. Saya pasti berusaha. Anakku Hafizah..amiin.

Semoga kakak terus hebat dan menjadi anak yang solehah. 

Kredit : FAWA



Ini adalah penangan OMEGA GUARD & MEALSHAKES.

  • Nutrisi lengkap, menyediakan 24 jenis Vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan boleh meyukarkan kadar serapan vitamin dn mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesithin oya yang bekerjasama dengan vitamin larut.
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh, kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain2.
  • Membantu tumbesaran, mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.


  • Membantu tumbesaran dan perkembangan Otak janin, DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting ketika 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.
  • Membantu perkembangan MEMORI, DHA membantu meningkatkan ingatan dan pembelajaran.
  • Asid lemak, Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dpat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.


=======

For Info and Order:

emel : wanrokiahwanismail@gmail.com 
 sms/whatsapp : 019 996 6576 ID Shaklee: 1109915 
COD Vitamin Shaklee : Paka & Sekitar 

 “INGINKAN PENDAPATAN LUMAYAN SEHINGGA 6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK SAYA BIMBING ANDA. KELAS BIMBINGAN 100% ONLINE TANPA PERLU ANDA KELUAR RUMAH. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH LAGI DIPERLUKAN”